Hälsa & egna vanor

Fysisk aktivitet, träning och rörelse kan både förebygga och lindra stress. Genomfört tillsammans ger det också en social dimension som förstärker de positiva effekterna. Här följer ett antal tips på hur motion och fysisk aktivitet kan uppmuntras och underlättas.

Läs hela artikeln

Denna mall hjälper dig att på ett enkelt sätt få överblick över din situation just nu – avseende din tid, dina mål och välbefinnande. Utifrån dina resultat har du lättare att besluta om dina prioriteringar framåt.

Läs hela artikeln

Detta test är utformat för att hjälp dig förstå i vilken utsträckning du ligger i farozonen för att drabbas av alltför negativ stress. Ta ställning till varje påstående och välj det alternativ som stämmer bäst, även om det inte stämmer helt och hållet.

Läs hela artikeln

Med hjälp av dessa vardagsövningar övar vi upp vår förmåga till koncentration och fokus. Det gör att vi får lättare att koncentrera oss på arbetsuppgifterna när vi är på jobbet och när vi är hemma med familjen blir det lättare att låta bli att tänka på jobbet.

Läs hela artikeln

Dina attityder och vanor avgör till stor del hur din arbets- och livssituation kommer att se ut. Denna övning kan hjälpa dig identifiera de områden du bör prioritera för att skapa en vardag i balans.

Läs hela artikeln

Kom igång med dina målsättningar – och håll koll på hur bra du lyckas. Inspireras av listan till vänster och välj ut en ny vana som på sikt hjälper dig att uppnå en sundare informationskonsumtion. Kryssa i boxen till vänster varje dag du lyckas upprätthålla vanan. Genom att visuellt tydliggöra dina framsteg blir det enklare […]

Läs hela artikeln

Hur påverkar sömnen din livskvalitet – och hur påverkar dina vanor din sömn? Finns det möjliga samband och förbättringsmöjligheter? Använd det här verktyget för att få en bättre helhetsbild.

Läs hela artikeln