EVP

Inom Employer Branding pratas det om att arbetsgivare måste ha ett ”EVP”, ett Employer Value Proposition. Men vad betyder egentligen detta begrepp och hur utvecklar man ett EVP? Anna Dyhre, expert inom Employer Branding ger svaren. Vad är ett EVP? – EVP står för Employer Value Proposition, eller medarbetarlöfte. Vad är erbjudandet för dig som […]

Läs hela artikeln

Staten är en stor arbetsgivare och inom den statliga sektorn kommer många nya jobb att skapas. Närmare bestämt 160 000 fram till år 2018. Emellertid är det bara var tredje ung person som vill jobba statligt. Det visar en rapport från Fackförbundet ST, Karriär och framtidsjobb i staten. ST:s förbundsordförande Britta Lejon anser därför att staten […]

Läs hela artikeln

Ert talangerbjudande är det som avgör er förmåga att attrahera, rekrytera och behålla medarbetare. Mer specifikt styr det vilka som söker sig till er och vilka som stannar. Att formulera sitt talangerbjudande är en process som involverar att kartlägga uppfattningarna om er som arbetsgivare – både bland befintliga medarbetare och bland de som ni ser […]

Läs hela artikeln

Nästan alla företag har ett kundlöfte. På engelska kallas det Customer Value Proposition. ”Du ska alltid få svar på tredje signalen”, ”Du ska alltid få ett leende i receptionen”, ”Är du inte 100 procent nöjd får du pengarna tillbaka” och ”Är tåget försenat mer än en timme får du en värdecheck motsvarande 50 procent av […]

Läs hela artikeln

Video (eng) som på ett enkelt sätt introducerar begreppet Employer Value Propostion.

Läs hela artikeln